Dieses Forum nutzt Cookies
Dieses Forum verwendet Cookies, um deine Login-Informationen zu speichern, wenn du registriert bist, und deinen letzten Besuch, wenn du es nicht bist. Cookies sind kleine Textdokumente, die auf deinem Computer gespeichert sind; Die von diesem Forum gesetzten Cookies düfen nur auf dieser Website verwendet werden und stellen kein Sicherheitsrisiko dar. Cookies auf diesem Forum speichern auch die spezifischen Themen, die du gelesen hast und wann du zum letzten Mal gelesen hast. Bitte bestätige, ob du diese Cookies akzeptierst oder ablehnst.

Ein Cookie wird in deinem Browser unabhängig von der Wahl gespeichert, um zu verhindern, dass dir diese Frage erneut gestellt wird. Du kannst deine Cookie-Einstellungen jederzeit über den Link in der Fußzeile ändern.

OM366 =>OM366LA
#1
Wink 
Hello,

We bought a powerpak OM366LA with a GV4 transmission

Today we started with the motor change.

Hereby some pictures Lächelnd Daumen hoch!

   
   
   
   
   
   
   
     
   
Tomorrow we are going to place the new engine Zwinkernd

greatings Ninka and Tim


Angehängte Dateien Thumbnail(s)
   
Zitieren
#2
Hi you both, what a big transplantation  Daumen hoch!
I hope you know that the center part of the cab from a ln2-truck with an intercooler is higher than the center part of your cabine...
Good luck and please keep on posting pics of your project!
Zitieren
#3
Hello Tim & Ninka,

Yes Rico is right. We have discussed that recently here:

https://ln2-forum.de/Thread?Themenbereic...931#pid931

[Bild: attachment.php?aid=214]
no intercooler i.e. OM366
[Bild: attachment.php?aid=215]
with intercooler i.e. Om366LA

Ladeluftkühler (LLK) <=> intercooler

Nice thread anyhow, please continue.

Stefan
Flüsternd  Ein schwacher Verstand ist wie ein Mikroskop, das Kleinigkeiten vergrößert und große Dinge nicht erfasst  Zwinkernd
Zitieren
#4
Hi guys,

Yes we know.
   
   

We have tried to find the higher extention but you can't get it no more.

So this week I'am  going to make it my self. Do you guys know how high the other extention is?

more picktures folow tonight

greatings Nink and Tim
Zitieren
#5
Hi guys,

new pictures of our motorchange.

   
   
   
   



the gearbox is also attached.

Now make the drive shaft the richt length 595mm with a new flange
adjust the shift stick
close the hole in the cabine
new clutch hose.

So enough work.

Keep you posted.

greatings Nink and Tim


Angehängte Dateien Thumbnail(s)
       
Zitieren
#6
And the story continues

last weekend we placed the transfercase and connected all the wirings, diesellines etc.

   
   
   


Also we have shorten  the drive shaft to 595mm

   

Ad sunday at 16.00 the moment to start it.

and.. Daumen hoch! Freuend it runs beautiful.

Next week last things an make a test run.

In the meanwhile at home:

Building the chassis for the box

   
   
   
   

until the next update

see you guys
Zitieren
#7
So that has bin a while, bin a bit busy but the truck drive's realy oke

   
   
   

transformation Daumen hoch! Freunde 

Now the start with extending the truck cabine and finish the sube frame.
   
   
   
   
   



keep you posted

greatings Ninka & Tim
Zitieren
#8
Zitat: Tim914So that has bin a while, bin a bit busy but the truck drive's realy oke





transformation Daumen hoch! Freunde 

Now the start with extending the truck cabine and finish the sube frame.







keep you posted

greatings Ninka & Tim

Wow! Great work! On the engine as well as the subframe for the box!!

Where did you find the engine? Anema?
Zitieren
#9
Yes we bought it by Anemema .

Great compagny and very helpful.

gr Tim
Zitieren


Gehe zu: