Dieses Forum nutzt Cookies
Dieses Forum verwendet Cookies, um deine Login-Informationen zu speichern, wenn du registriert bist, und deinen letzten Besuch, wenn du es nicht bist. Cookies sind kleine Textdokumente, die auf deinem Computer gespeichert sind; Die von diesem Forum gesetzten Cookies düfen nur auf dieser Website verwendet werden und stellen kein Sicherheitsrisiko dar. Cookies auf diesem Forum speichern auch die spezifischen Themen, die du gelesen hast und wann du zum letzten Mal gelesen hast. Bitte bestätige, ob du diese Cookies akzeptierst oder ablehnst.

Ein Cookie wird in deinem Browser unabhängig von der Wahl gespeichert, um zu verhindern, dass dir diese Frage erneut gestellt wird. Du kannst deine Cookie-Einstellungen jederzeit über den Link in der Fußzeile ändern.

Austauschgetriebe? Andere Achsübersetzung?
#11
Hello Tehdutchi,

there is no reason for overheat. The ppm at the axle are always the same, only the rpm at the motor become less.
This is in most cases the reason for the exchange of the gearbox.
It is more comfortable to drive at the same speed with less rpm.
I have a 6-speed split gearbox and a ratio 43-10 in the axle. It works pretty good.

Best regards

Stefan
Zitieren
#12
Hello Antal,

well, the GV4-65 6/9,0 was designed for and dedicated to the LN2 (Leichte Klasse). Throughout the product life cycle it could be ordered by checkboxing a specific SA (SonderAusstattung ≙ optional extra) optionally for 4x2-trucks. It has proven its durability in multimillion of kilometers if not multibillions.

 You may take time having a glance at my conversion-report

Many foristi here operate same application. Personally I have never heared about overheating.

Greetings

Stefan

P.S. Would you like to introduce you and your car here to the community?

_click_
Flüsternd  Ein schwacher Verstand ist wie ein Mikroskop, das Kleinigkeiten vergrößert und große Dinge nicht erfasst  Zwinkernd
Zitieren
#13
(07.03.2019, 12:51)I think I understand with regards to RPM at the same road speed, I\m just trying to increase road speed without replacing the differentials, looks like I have 6.14 instead of your 4.3 you see. So would overheating then occur? I will prepare a more formal introduction later today schrieb: Zwinkernd  
Zitieren


Gehe zu: